Українська мова


Контрольна робота № 6 з української мови 3 (7кл)
Прийменник. Сполучник
1.Вказати правильну відповідь.                                                                                       (0,5б.)
   А. Прийменник –  частина мови, що виражає залежність одного повнозначного слова від іншого у словосполученні.     
Б. Прийменник – самостійна частина мови, що виражає залежність одного повнозначного слова від іншого у словосполученні.  
 В. Прийменник – незмінна службова частина мови, що виражає залежність одного повнозначного слова від іншого у словосполученні. 
2. Вказати рядок, у якому всі слова - прийменники.                                                     (0,5б.)
    А. Але, за, через, заради, до.
    Б.  Поміж, за, через, заради, зранку.
    В. Проти, до, від, на, поміж
3. Вказати рядок, у якому виділене  слово – прийменник.                                           (0,5б.)
    А. Край місяця дивиться з-за темної хати.
    Б. Край шляху в долині догорає вогнище.
    В. Весь великий і прекрасний край лежав, як на долоні.
4. Вказати рядок, у якому всі прийменники пишуться через дефіс.                            (0,5б.)
    А. З/за, по/серед, за/ради, з/поміж.
    Б. З/за, із/за, з/поміж, з/над.
    В. Із/за, з/поміж, з/над, за/для.
5. Виписати словосполучення із непохідними прийменниками.                                (0,5б.)
   У нас, з-поміж людей, незважаючи на далеку дорогу, по землі, поза плечима.
6. Переписати. Вставити прийменники: з, зі, із.                        .                                   (0,5б.)
     Зроблений …дерева; вітер …сходу;   пішов…мною;  брат…сестрою; відро…водою.       
7. Переписати речення. Зробити морфологічний розбір прийменників.                    (1б.)
На той час з-поміж хмар виринув місяць і освітив галявину.
8.Вказати правильну відповідь.                                                                                       (0,5б.)
   А. Сполучник –  частина мови, що сполучає частини складного речення.
   Б. Сполучник – незмінна службова частина мови,  що сполучає однорідні члени речення та частини складного речення.  
   В. Сполучник – незмінна службова частина мови,  що сполучає однорідні члени речення
9. Вказати рядок, у якому всі слова - сполучники.                                                        (0,5б.)
    А. Але, однак,  щоб, мов, зате, якщо.
    Б.  Поміж, але,  як, заради, зранку.
    В. Проти, якщо, від, на, однак.
10. Виписати «зайве» слово, враховуючи групи сполучників за значенням             (0,5б.)
       Коли, доки, якби, перед тим як, після того як.
11.Вказати рядок, у якому виділене слово сполучник.                                                  (0,5б.)
    А. Гадають мудреці, як/би позбутися зла на землі.
     Б. Не знали, про що/б розмову їм почати.
     В. Коріння навчання гірке, за/те плід його солодкий.
12. Вказати розряди та групи сполучників за значенням                                              (1б.)
13. Переписати, розставити розділові знаки. Зробити морфологічний розбір сполучників.
      Як сіно косять то дощів не просять.                                                                          (2б.)                                                                  
14. Скласти і записати висловлювання (8-10 речень) на тему: «Моя улюблена українська народна пісня», використавши прийменники та сполучники. Вкажіть їх.                  (3б.)


Контрольна робота № 5 з української мови 3(7кл)
Прислівник
1.Вказати правильну відповідь.                                                                   (0,5б.)
   А. Прислівник– самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета.
   Б. Прислівник– самостійна частина мови, що виражає ознаку дії або вказує на обставини, за яких  відбувається подія чи явище.
   В. Прислівник – самостійна частина мови, що виражає ознаку дії, предмета, іншої ознаки або вказує на обставини, за яких відбувається подія чи явище.
2. Вказати рядок, у якому всі слова - прислівники.                                  (0,5б.)
    А. Швидко, голосно, навмисне, краще.
    Б. Помилково, вниз, вставши, всюди.
    В. Зранку, гуртом, біля, віч-на-віч.
3. Вказати рядок, у якому виділене  слово – прислівник.                        (0,5б.)
    А. Багато слів написано пером.
    Б. Назустріч котились широкі, як море, степи.
    В. Чужинець на зустріч не сподівався.
4.Вказати рядок, у якому всі прислівники пишуться разом.                  (0,5б.)
    А. На/похваті, по/ночі, у/розтіч, на/жаль.
     Б. В/щерть, за/світла, на/виворіт, на/провесні.
     В. На/взнак, з/переляку, до/речі, що/духу.
5. Вказати рядок, у якому всі прислівники пишуться через дефіс.      (0,5б.)
    А. Будь/коли, всього/на/всього,  як/не/як, рік/у/рік.
    Б. Хтозна/коли, пліч/о/пліч, по/перше, аби/куди.
    В. Десь/то, кінець/кінцем, далеко/далеко, казна/куди.
6. Вказати рядок, у якому правильно утворено ступені порівняння прислівників. (0,5б.)
   А. Більш досконало, найбільш досконаліше, найдосконаліше.
   Б. Вагоміше, найбільш вагомо, найвагоміше.
   В. Вище, найвище, менш вище.
7. Визначити синтаксичну роль прислівника.                                                            (0,5б.)
Вранці, зі сходом сонця, Ждан і Любава по кризі перебралися через Дніпро.
    А. Присудок.      Б. Додаток.          В. Обставина.
8. Встановити відповідність між словами та способами їх творення.                  (0,5б.)
  1. Суфіксальний                            А. Ліворуч, праворуч, горілиць, мимохіть.                       
   2. Злиття основ                              Б. По-осінньому, внизу, здалеку, по-перше
   3. Префіксальний                            В. Святково, чесно, хитро, недовго
   4. Префіксально-суфіксальний      Г. Усмак, забагато, насміх, задовго.
 9.  Записати прислівники з н або нн.                                                (1б.)                                           
    Бездога…о, голос…о, щоде…о, сумлі…о, спросо…я, тума…о, навма…я.
10. До поданих слів дібрати синоніми з не. Записати слова парами.                  (1б.) 
      Мало, гарно, важко, боязко, гірко, далеко.
11. Скласти і записати речення з фразеологізмом    ні /світ ні/зоря.                    (1б.)
12. Переписати речення. Зробити морфологічний розбір прислівників.             (2б.)
Опівночі козацькі чайки оточують галеру… Надворі тихо, спокійно.

13. Скласти і записати висловлювання (8-10 речень) на тему: «Моє родовідне дерево», використавши прислівники.                                                                                       (3б.)

Контрольна робота  для класу з поглибленим вивченням  української мови для 4-Б (8кл)
Словосполучення. Речення
1. Виписати дієслівні словосполучення.                                                                                   (0,5)
     Творити легенду, шоста симфонія, відчуваючи радість, зграя ластівок, сині далі, написаний грамотно, по-весняному рясний.
2. Виписати лексичні словосполучення.                                                                                    (0,5)
    Стояли непорушно, пекти раки, як сніг на голову, розмова з товаришем, джерельна вода,
берег річки, топтати ряст.
3. Встановити відповідність.          (0,5)                              
    1.  Словосполучення з узгодженням.
    2. Словосполучення з керуванням.
    3. Словосполучення з приляганням
     А) Квіти осені; повний води; спів птаха; сповіщати про весну.
     Б) Осінні квіти; батьківська земля; високий політ; наше місто.
     В)  Тренуватися щоденно; швидко йти; щиро сміятися; поводитися зразково.
4. До поданих дієслівних словосполучень підібрати синонімічні іменникові.     (1)                
    Творити легенду –
    Відвідувати друзів –
    Відчути радість –
    Зустріти ранок –
5. З поданого речення виписати 2 словосполучення. Зробити їх синтаксичний розбір.     (1)      
   У бажаннях виражається сутність людини.
6. Вказати правильне твердження.                                                                                           (0,5) 
    А. За метою висловлювання речення поділяються на: окличні спонукальні заперечні.
    Б. За метою висловлювання речення поділяються на: розповідні, питальні, спонукальні.
    В. За метою висловлювання речення поділяються на :питальні, окличні, спонукальні.
7. Вказати, які розділові знаки вжито у реченні і чому.                                                         (1)
Гаптує вечір жовтим шовком блакитні килими,  а чорний день зробився вовком, повившись у дими.
8. Записати речення. Розставити, де потрібно, розділові знаки. Підкреслити граматичні основи.                                                                                                                                            (1) 
І вийшов Колумб на берег Америки вранці ступив на траву не відомої досі землі.
Вересень сипле сині загати листям багряним шлях застила.
Джерелами дзвінкими повняться криниці.
9. Зробити розбір речень.                      (2)                                                  
  Багряне листя під ногами покірно й тепло шелестить.
 Ідуть дощі.
Чомусь не спить верба в прозору осінь.
10. Переробити  речення, подані у 8 завданні на питальні та спонукальні.                             (1) 
11. Скласти і записати висловлювання (6-8 речень) на тему: «Осінь у моєму місті», використавши різні за метою висловлювання та інтонацією речення.                                      (3)


Контрольна робота  для класу з поглибленим вивченням  української мови для 5-Б (9кл)
 Складне речення
1. Вказати складне речення. (Розділові знаки пропущено).                                                     1б.
    А. Навколо тихо бринів золотий півсон передосіннього  степу.
    Б.  Мине тиждень і осінь перебере свої законні повноваження.
    В.  Листя дуба пожовкло потемніло.
    Г.  Над хатою зійшла вечірня зоря заграла золотом в яблуневому цвіті.
2. Вкажіть складне сполучникове речення. (Розділові знаки пропущено).         1б.            
    А. Ніч трави сплять.
    Б. Споглядаю як ліс проростає осінньою синню.
    В. Покотилася зірка з вечірнього неба вітер листя зірвав з пожовтілого кладена.
    Г. Ронили золоте листя багряні клени наливалися міддю шатра дубів.
3. Вкажіть складносурядне речення з єднальним сполучником. Розділові знаки пропущено1б.
    А. Не раз хлопя рівняло казку до життя  а життя до казки.
    Б. Життя не кінчається смертю якщо залишається сад.
    В. Мине кілька днів і степ виповниться голосами людей.
    Г. Інеєм були покриті надбережні очерети і потойбічні кущі лоз.
4. Вкажіть складне речення з сполучниковим та безсполучниковим звязком.      1б.               
    А. Демократія тим і добра, що при ній не держава руйнує людину, а людина будує державу і саму себе.
    Б. Пігмей бажа високим буть на зріст, порядним хоче виглядати злодій, завжди
 злочинець – на ділах добродій.
    В. Преславне українське слово звучить у серці у моїм, бо мова – хліб, а не полова: я чув її із уст батьків.
    Г. Шануймося, бо одна  у нас у всіх Україна й життя у кожного одне.
5. Встановити відповідність.                                                                     1б.                                   
    1. Складносурядне речення.
    2. Складнопідрядне речення.
    3. Безсполучникове складне речення.
    А. Вже червоніють помідори і ходить осінь по траві.
    Б. Для кожної людини центр землі це те місце де вона живе.
    В. Повіяв вітерець і покотив жовті хвилі по хлібному полю.
    Г. Румяна осінь хилить віти горіхи жовкнуть на ліщині.
 6. Перебудуйте наведене просте речення з однорідними членами у складносурядне.
    З поля дув холодний вітер і зривав  червоне та жовте листя з дерев.                                   1б.
7. Зробити синтаксичний розбір речень. Скласти схеми.                                                           2б.
    Над могилою гули чисті вітри, а в небі дзвінко кричали журавлі.
    Щасливий той, хто в житті стрічав нарівно сонце й грози.
8. Складіть і запишіть два речення так, щоб у першому сполучник а поєднував однорідні члени речення, а в другому  - частини складного речення.             1б.                                                        

9. Спростуйте або підтвердіть висловлювання Феофана Прокоповича «Надто шкідлива та розкіш, яку за страждання купують»  (6-8речень) , використавши складносурядне, складнопідрядне  та складне речення з безсполучниковим  зв’язком.                                      3б. 


Контрольна робота з української мови 6(10) клас
Орфоепія. Фонетика. Будова слова . Словотвір.
1.Літеру е треба писати в усіх словах рядка:
А випещ…ний, долон…чка, удалеч…ні, овоч…сховище;
Б книж…чка, корен…плоди, город…на, б…стежити;
В ож…ледь, сив…на, замер…хтіти, л…вада;
Г випл…каний, гус…ниця, защ…друвати, л…ментувати.
2. Позначте , у якому рядку від усіх іменників утворюються прикметники з суфіксом -зьк-:
     А Золотоноша, молодець, студент,  Буг;
     Б Волга, товариш,  турист, черкес;
     В Криворіжжя, Забужжя, Ладога, Таганрог;
     Г француз, ремісник, турок, брат.
3.Спрощення в групах приголосних позначається  на письмі в усіх словах рядка:
     А балас…ний, піз…ній, гіган…ський, безсовіс…ний;
     Б запяс…ний, зліс…ний, захис…ник, буревіс…ник;
     В заздріс…ний, кіс…лявий, бороз…на, улес…ливий;
     Г безвиїз…ний, пристрас…ний,  чес…ний, піз…но.
4. Мякий знак пишеться в усіх словах рядка:
     А рибал…ство, погод…ся, боїш…ся, голівон…ці;
     Б зателен…кати, красун…чик, купал…ський, виріз…бити;
     В вигул…кнути, конс…єржка, зат…марити, нац….кувати;
     Г кан…йон, ковз…кий, мал….ва, локал…ний.
5.Апостроф  пишеться в усіх словах рядка:
    А В…ячеслав, кар…ра, пів…ящика, медв…яний;
     Б верб…я, міжгір…я, дзв…якнути, без…ядерний;
     В зв…ялити, кур..йозний, між…ярусний, круп…яний;

     Г двох…ярусний, пів…яру, об…єкт, під…їжджати.


Контрольна робота з української мови 7(11) клас
Словосполучення. Просте речення
Речення. Тестове завдання з вибором однієї відповіді
І варіант

1. Визначте просте речення.

а) Ось ти ідеш повільною ходою і слухаєш, як день шумить життям (В.Сосюра).
б) У сухий настій лісових трав і квітів вплітається повів яблук і меду (М.Стельмах).
в) Шумує Черемош, і дорога біжить до нього, мов потік (М.Стельмах).
г) Вечір опускається в гори, і грудочки першого снігу блищать на них (М.Стельмах).
ґ) У своїй річці й рибка, здається, усміхається нам; на чужині й соловейко не співає (О.Брик).

2. Укажіть складне речення.
а) Гомоніла пуща лунко, стоголосо, зелено-пурпурні розчесали коси сосни вікові (Д.Фальківський).
б) Останні вже дукати береза на пальцях лічить, літу віддає (Л.Костенко).
в) Яка прекрасна і невблаганна осінь переступає в шурхоті яснім! (О.Омельченко).
г) У небуття пішло минуле, в прірву над обривом (В.Лагода).
ґ) Часом присниться синій барвінок, сивий полин, сум чебрецевий, озеро в лісі, тихий зарінок…(В.Стус).

                                         
Тестове завдання з вибором кількох правильних відповідей
3. Визначте правильні твердження ( кілька вірних відповідей ):
а) односкладні речення мають один головний член − підмет або присудок;
б) двоскладні речення завжди мають другорядні члени речення;
в) слова в реченні можуть розташовуватися в прямому чи непрямову порядку;
г) поширені речення не мають другорядних членів речення;
ґ) розповідні речення містять повідомлення про факт, явище, подію;
д) у кінці спонукальних речень ставимо крапку або знак питання.


Тестове завдання з вибором кількох правильних відповідей
4. Укажіть  непоширені речення.
а) Зелененький барвіночку, стелися низенько…(Народна творчість).
б) Я глянула, усміхнулась…(Т.Шевченко).
в) Сонце під вечір пробіга зайченям по стіні (Т.Масенко).
г) Зітхає море (О.Донченко).
ґ) Зима, холод, мороз (Марко Вовчок).
д) Надворі зовсім темно, місяця не видно (Панас Мирний).


5. Укажіть прості речення.

а) Один рибу ловить, а інший ґави стереже (Народна творчість).
б) Сім раз відмір, а раз відріж (Народна творчість).
в) Працюй плечима, а не очима (Народна творчість).
г) Доброго коня пізнають з бігу, а людину бачать з її трудів (Народна творчість).
ґ) Не мудруй багато, а працюй завзято (Народна творчість).


6. Визначте однакові речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням.

а) Вийся, голубе, вище лети! (А.Малишко).
б) Нехай минуле буде все позаду, нехай майбутнє буде при мені (А.Малишко).
в) Життя нам усміхається, братове! (П.Перебийніс).
г) Чим і коли завинили пращури? (М.Самійленко).
ґ) Загін, навскач лети! (А.Малишко).
д) Будь довічно, злагодо, між нами! (М.Самійленко).


                                               Речення. Тестове завдання з вибором однієї відповіді

                                                                            ІІ варіант
1. Визначте поширене речення.
а) Приїздіть, будь ласка! (П.Рудченко).
б) Рідна мати моя, ти ночей не доспала (А.Малишко).
в) Не плач, Катерино…(Т.Шевченко).
г) Затінок. Сутінь (Л.Костенко).
ґ) Сонце почало допікати (Панас Мирний).


2. Укажіть складне речення, усі частини якого є непоширеними.

а) Чи чули ви, як верби ридають на березі, втративши воду? (М.Чернявський).
б) І вчувалося кленам і соснам, що над ними вже й неба нема (М.Сингаївський).
в) Зійшли сніги, шумить вода (П.Грабовський).
г) Все спить, однак вже я не сплю (М.Рильський).
ґ) Торохнув грім, немов на залізний дах сипнули повну шаньку каштанів (Григір Тютюнник).


3. Завершіть подане твердження.

Двоскладним називається речення, в якому…
а) є другорядні члени речення;
б) є дві граматичні основи;
в) є всі слова, необхідні для розуміння суті речення;
г) є або підмет, або присудок;
ґ) є і підмет, і присудок.

                                            Тестове завдання з вибором кількох правильних відповідей


4. Визначте питальні речення(розділові знаки в кінці речень випущено).

а) Як нам помістити у корито наші сподівання молоді (В.Симоненко).
б) Чи вам в душі ніколи не сипався вечір (І.Драч).
в) Тече Дніпро безмежно, безкінечно (П.Перебийніс).
г) Не відцурайся  слова при столі, не пошкодуй півночі на розмову (А.Малишко).
ґ) Нумо ж, зберімось у купу тісніше (В.Самійленко).
д) Чого являєшся мені у сні? (І.Франко).


5. Укажіть спонукальні речення.

а) Хто може сонце погасить і землю вибити з орбіти? (В.Сосюра).
б) Лютує Дніпр (П.Грабовський).
в) Людське море, ти, сило народная, з чого ж ти собі зброю скуєш? (Леся Українка).
г) Розвивайся, лозо, борзо…(І.Франко).
ґ) Місяцю мій ясний, з високого неба сховайся за гору…(Т.Шевченко).
д) Рости, рости, мій синочку, великий, хороший (Народна творчість).


6. Визначте однакові речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням.

а) Вийся, голубе, вище лети! (А.Малишко).
б) Нехай минуле буде все позаду, нехай майбутнє буде при мені (А.Малишко).
в) Життя нам усміхається, братове! (П.Перебийніс).
г) Чим і коли завинили пращури? (М.Самійленко).
ґ) Загін, навскач лети! (А.Малишко).
д) Будь довічно, злагодо, між нами! (М.Самійленко).

Немає коментарів:

Дописати коментар